Odwiedzając tę ​​stronę, należy dopuścić stosowanie plików cookie. Więcej na temat naszej polityki cookies.

Babbit ze stopu

Charakterystyka techniczna

Babbitty to topliwe stopy przeciwcierne na bazie ołowiu i cyny. Stanowią grupę stopów topliwych o niskim współczynniku tarcia. Temperatura topnienia wynosi od 300 do 440°C. Swoją nazwę zawdzięczają amerykańskiemu wynalazcy Izaakowi Babbittowi. Głównym celem jest zapewnienie równomiernego docierania ruchomych części w warstwie odlewu babbitt lub natryskiwanej na obudowie tulei łożyskowej. Dzielą się one na:

- cyna B83, B88, BV3S (na bazie cyny, miedzi i antymonu);

- ołów BN, BN16, BSb (ołów, miedź, antymon i cyna);

- wapń BK2, BKA, BK2SH (ołów, sód i wapń).

Zalety

Znacznie zmniejszają zużycie ruchomych części, co przyczynia się do długowieczności sprzętu. Grubość warstwy babbitt, nałożonej na tuleję stalową, decyduje o niezawodności łożysk ślizgowych. Charakteryzują się szybkim docieraniem do powierzchni wału, mają dużą plastyczność i zdolność zatrzymywania środków smarnych. Osiąga się to dzięki niejednorodnej strukturze babbittów, w których miękkim podłożu znajdują się cząstki stałe. Zasada działania jest następująca: obracający się wał spoczywa na twardych cząstkach, które są w stanie wytrzymać wysokie ciśnienie właściwe, a miękkie podłoże, szybciej się zużywając, spływa po wale i tworzy mikrorelief, który zatrzymuje smar.

Niedogodności

Babbitt ma jedną wadę - bardzo małą odporność na zmęczenie, co znacznie ogranicza wydajność łożyska. Babbitt jest wlewany do łożyska ze stalową lub brązową obudową. Grubość warstwy babbitt wylanej na stalową tuleję znacząco wpływa na żywotność łożyska - zmniejszenie grubości warstwy wydłuża żywotność łożyska.

Używać

Najpopularniejsze opcje stopów to:

10% miedź, 90% cyna;

7% antymonu, 4% miedzi, 7% antymonu, 89% cyny;

15% antymonu, 5% cyny, 15% antymonu, 80% ołowiu;

Jako dodatki stosuje się miedź, antymon, arsen, nikiel, kadm, tellur, sód, wapń, magnez. Babbity cynowe o przewodności cieplnej, odporności na zużycie i wysokiej odporności na korozję służą do zwiększenia lepkości i uzyskania minimalnego współczynnika tarcia. Do łożysk walcarek i silników Diesla stosuje się babbity ołowiane , które charakteryzują się wyższymi temperaturami pracy. Babbity ołowiowo-wapniowe stosowane są w łożyskach pojazdów kolejowych. Stopy wapnia mogą być również stapiane z innymi pierwiastkami. Stopy cynku są wykorzystywane do produkcji półfabrykatów odlewanych i różnych kształtek metodą odlewania ciśnieniowego. Są podstawą do wykonywania lutów łożyskowych i stopów.

Topienie stopów opartych na ww. pierwiastkach nie jest trudne, jednak różne składniki składające się na ich skład utrudniają skoordynowanie jednego technologicznego procesu topienia. Dlatego proces technologiczny jest opracowywany osobno dla każdego komponentu.

Dostawca

Dostawca "Auremo" proponuje dziś kupić babbitt na korzystnych warunkach. Duży wybór na stanie. Zgodność z GOST i międzynarodowymi standardami jakości. Zawsze na stanie cyna, ołów, babbit ołowiowo-wapniowy, cena - najlepsza u dostawcy. Kup dzisiaj. Dla odbiorców hurtowych cena - korzystna.

Kup w okazyjnej cenie.

Dostawca Auremo oferuje zakup babbitt luzem lub na raty. Magazyn posiada najszerszy wybór produktów. Zawsze dostępna cyna, ołów, babbit ołowiowo-wapniowy, cena - ze względu na technologiczne cechy produkcji bez uwzględnienia dodatkowych kosztów. W tym segmencie firma "Auremo" - rentowny dostawca. Strona internetowa firmy zawiera najbardziej aktualne informacje o towarach, znajduje się katalog produktów oraz cenniki. Kup babbita już dziś. Jakość spełnia GOST i międzynarodowe standardy. Najlepsza cena od dostawcy. Czekamy na Twoje zamówienia.

Nasz konsultant pozwoli Ci zaoszczędzić czas

+49(1516) 758 59 40
Telegram:
WhatsApp:

Subskrypcja

Specjalne oferty i rabaty. :)