Największy producent aluminium w ChRL skutecznie ogranicza straty
Jeden z największych producentów aluminium, firma z Chińskiej Republiki Ludowej pod nazwą Aluminum Corp. of China Ltd. (Chalco), poinformowała, że w pierwszym półroczu udało się zmniejszyć straty nawet o osiemdziesiąt procent, co stanowi około pięciuset dwunastu milionów dolarów, a podstawowe przychody wzrosła o siedem procent, co stanowi dwanaście i pół miliarda dolarów.
Jak komentują przedstawiciele firmy, taka wzrost przychodów, w pierwszej kolejności, był spowodowany znacznym wzrostem wolumenu sprzedaży, a także aktywnym załącznikiem do węglowy i energetyczny segmenty rynku, które szybko rozwija się spółka zależna Ningxia Energy.
Według przedstawicieli firmy, pierwsze półrocze tego roku wyr znacznym spowolnieniem tempa wzrostu popytu na aluminium, w szczególności z powodu nadmiernej podaży. I szczególnie widoczne jest to problem stał się właśnie w Chinach, ponieważ światowe mocy dla zwiększenia produkcji aluminium zostały przesłane na osiemdziesiąt pięć i pół procent, podczas gdy Chiny pokazał obciążenie na poziomie osiemdziesięciu dziewięciu i pół procent.
Ważne jest, aby pamiętać, że cena trzymiesięcznego kontraktu terminowego znacznie się zmniejszyła: w Londynie i Szanghaju giełdach metali spadła na siedem i pół procent do ceny $ 1,955 tysięcy za jedną tonę.
W pierwszym półroczu odnotowano znaczne chłodzenie na światowym rynku tlenku glinu, co było dość dziwne po rozpoczętego szybkiego wzrostu na początku roku. Ceny na tlenku glinu również dość nisko spadły w porównaniu do ubiegłego roku. Tak, w Chinach cena tlenku glinu spadał na trzy i pół proc., a w Australii — na pięć procent, co stanowiło trzysta trzydzieści trzy dolary za tonę.
Z raportu Chalco wynika, że firma planuje w przyszłości bardziej szczegółowo badać rynek międzynarodowy do tego, aby jak najwięcej lepiej maksymalizacji efektywności sprzedaży. Firma zdecydowała się jak najdokładniej dywersyfikacji wszystkie dostępne źródła dochodu, a szczególnie skupić się na optymalizacji logistyki i marketingu коксующего węgla, aby bardziej zwiększyć jego produkcję.
Jak informują przedstawiciele firmy, dalsza działalność firmy opiera się na zasadzie «cash is king», który daje możliwość zapisania na tyle stabilny przepływ środków pieniężnych z bieżącej działalności, a także pomoże bardziej poprawnie kontrolować koszty.