Samolotów na bazie tytanu i kobaltu
W dzisiejszym samolotów stosuje się dość szeroki zakres materiałów z wysokich i użytkowymi, jednak palma pierwszeństwa w tym liście słusznie należy tytan i кобальту. Dostawcy tych metali jest bardzo uzależniony od rozwoju branży lotniczej. Dlatego zmniejszenie kupowanie działalności самолетостроительных firm przemysłowych może mieć negatywny wpływ na rozwój kompleksów przemysłowych, produkujących tytanowe i kobalt stopy. Prymat w tej dziedzinie, z pewnością należy do nich tytan. Mimo, że produkowane obecnie jest dość dużo, tylko rozwój lotnictwa komory i rozszerzenie istniejącego lotniczego parku w wielu państwach, określało stały wzrost zapotrzebowania na ważnym конструкционном materiale. Na dzień dzisiejszy na świecie wydobywa się ponad siedem milionów ton rudy zawierającej tytan. Proces ekstrakcji czystego surowca z dobrego koncentratu rudy jest dość czasochłonne i kosztowne, więc cena materiał jest stosunkowo wysoka. Jednak wysokie osiągi w pełni rekompensują koszt tytanu.
Przy okazji w procesie przetwarzania duża część tytanu, wybranego z rudy, ma formę tlenku (prawie dziewięćdziesiąt pięć procent). Podobne surowce naturalne do budowy samolotów lub rakiet techniki непригодно. Dlatego skala czystego materiału, który wykorzystuje lotnictwo, wycenia się zaledwie dwieście czterdzieści ton. Warto podkreślić, że nawet tytanu i tlenek znalazła swoje zastosowanie w przemyśle i jest szeroko stosowany w przemyśle chemicznym, w produkcji lakierów i preparatów barwiących. Również podobne zapotrzebowanie na surowce do produkcji smaru do elektrod spawalniczych i w przemyśle spożywczym.
W dzisiejszym świecie ilość tytanu produkcji jest dość dobrze dopasowany do ilości przemysłu lotniczego i tylko nieznacznie wyprzedza ją. Jednak taka praca na wyprzedzenie dość logiczne, ponieważ produkcja tytanu elementów tego lub innego samolotu zaczyna się znacznie wcześniej niż będzie gotowy taylor konstrukcja uzgodniona ze wzrostem wielkości produkcji. Lekki i wytrzymały materiał o wysokich parametrach wytrzymałości przez długi czas zajmuje bardzo mocną i stabilną pozycję w wielu gałęziach przemysłu, nie ostatnie miejsce wśród nich zajmuje lotnictwo.