«ArcelorMittal» oferuje nowe produkty
Jeden ze światowych liderów w przemyśle stalowym, firma «ArcelorMittal», stał się źródłem zaktualizowanego asortymentu stali, przeznaczonych dla branży samochodowej, zdolnego zapewnić wymierne oszczędności wagi podczas zwiększonego bezpieczeństwa. W wyniku działalności naukowo-badawczego firmy została opracowana gama stali o wysokiej wytrzymałości na zimno, które pozwalają zmniejszyć ciężar jednostek transportowych do 20%, zapewniając jednocześnie i zmniejszenie emisji gazów. Zakłady produkcyjne do produkcji «Fortiform» w Belgii posłużą Kessales i Gent. Linia «Fortiform» ma możliwość większej absorpcji energii w razie wypadku, mając przy tym mniejszej grubości stali, co pozwala na stosowanie tych produktów w strukturalnych samochodowych częściach, w tym przednie i tylne elementy, a także centralne filary.
Na dzień dzisiejszy «Fortiform» obejmuje trzy marki, z których pierwsza, «Fortiform» 1050, już został przetestowany pod kątem spawalności i zdolności do formowania ze strony światowych producentów produktów samochodowych i w pełni przez nich zaakceptowany. Pierwsza seria urządzeń samochodowych z wykorzystaniem «Fortiform» będzie gotowa w 2017 roku. Marki «Fortiform» 1180 i «Fortiform» 980 zostaną uruchomione w produkcji szerokie przypuszczalnie w latach 2014−2017.
Według przedstawicieli spółki, na dzień dzisiejszy jest dość duża ilość spółek stalowych prowadzą prace w zakresie tworzenia nowych marek produktów dla producentów samochodów, które spełniają wymogi efektywności energetycznej. Jednak przy tym tylko «ArcelorMittal» osiągnęła sukces, opracowując lekkie gatunki stali, które mogą konkurować z aluminium, stosowanego w produkcji lekkich modeli samochodowych. Firma opublikowała najnowsze opracowania, produkowane przez jej specjalistów w dziedzinie produkcji stali o podwyższonej wytrzymałości, zapewniające zmniejszenie masy podwozia auta prawie¼. W tej chwili «ArcelorMittal» prowadzi do rozwoju dwóch wariantów rozwiązań w zakresie lekkiej stali, z których pierwszy pozwoli zmniejszyć masę auta o 23% (około 174 kg) za koszt zastąpienia materiału ramy, skrzyni i innych podzespołów. Ilość emisji CO2 przy tym spadnie o około 14 g/km. Drugi wariant, według ekspertów firmy, znajduje się na końcowym etapie.