Puszki aluminiowe zastąpi poprzedników cyny
Brytyjska firma Rexam" rozpoczęła nowy projekt, który zapewni przejście hiszpańskich przedsiębiorstw «Valdemorillo» i «La Selva» z budowy puszek blaszanych na wydanie puszek aluminiowych. Ubocznym efektem projektu było zawarcie wieloletniego kontraktu między «Rexam» i «Constellium», francuskim koncernem, na dostawę taśmy aluminiowej, stosowanej do produkcji puszek. Przedstawiciel «Constellium», Lauren Мюзи, który jest przewodniczącym podsekcji opakowań i produktów samochodowych, oświadczył o gotowości do koncernu wesprzeć projekt wymiany nierdzewnej, aluminium w produkcji puszek do napojów, czego wiele przyczyni się partnerstwo z «Rexam». Podręcznik «Constellium» ma nadzieję, że producenci z Europy, oceniając otwarte perspektywy, będą w przyszłości przejście na lekki metal.
Koncern «Constellium» jest jednym z liderów w zakresie dostaw aluminium, wykorzystywanego w przemyśle opakowaniowym zakresie, również zajmując czołową pozycję w zakresie recyklingu zużytych puszek. Specjaliści koncernu przewidują wzrost poziomu recyklingu puszek do 75% w Europie w najbliższej przyszłości.
W sumie światowe spożycie lekkiego metalu w bieżącym roku przekroczy produkcję na 806 000 ton około — a to na 217 000 ton przekracza poprzednie prognozy specjalistów. Analitycy liczą na zachowanie równowagi podaży i popytu w odniesieniu do większości podstawowych metali, jednak nie eliminują możliwość wystąpienia ograniczeń propozycje dla niektórych z nich. W przyszłości taka sytuacja może dotknąć i inne metale.
Aluminium stanowi podstawowy metal, używany praktycznie wszędzie, począwszy od dużego sprzętu, a kończąc na tych samych banków do napojów — dlatego trudno się dziwić, że jego wartość w 2014 roku na LME wzrosła o 7,4%. Padaja obroty na Londyńskiej giełdzie metali przy tym spadły o 15%, w wysokości 4,6 mln ton w sezonie letnim, co, jak się wydaje, zapewni dalszy spadek dostaw. Popyt samo będzie nadal rosnąć, nadal podnosić cenę na lekki metal. Ponadto, wrzesień i październik tradycyjnie są okresem szczyt popytu na metale bazowe. Jeszcze jeden czynnik wzrostu kosztów aluminium — wszystkie zwiększająca się liczba producentów samochodów, którzy preferują korzystanie z tego metalu przy produkcji swoich wyrobów i szerokie zastosowanie w przemyśle stoczniowym.