Odwiedzając tę ​​stronę, należy dopuścić stosowanie plików cookie. Więcej na temat naszej polityki cookies.

"Norilsk Nickel" brakuje miliardów

1 października 2014

Firmy «Norylski nikiel» wymaga inwestycji w wysokości co najmniej 1 mld USD na budowę Быстринского ГОКа. Te informacje agencji «Reuters» podał dyrektor generalny «Норникеля», Władimir Potanin. Mimo dość znaczną sumę pieniędzy, japońska firma Mitsui" i szwajcarscy przedsiębiorcy «Trafigura» i «Glencore» wyraziło zainteresowanie projektem zagospodarowania Быстринского złoża rudy żelaza, złota i miedzi, znajdującego się w Zabajkale. Głównym celem potencjalnych partnerów i inwestorów jest jak późniejsze nabycie produktów ГОКа, jak i wlew w jego kapitału poprzez zakup określonej części projektu, przy zachowaniu za «Норильским nikiel» pakietu kontrolnego. Sama firma w tej chwili już zainwestowała w Быстринский GOK około 500 mln USD. Również projekt przewiduje pozyskiwanie finansowania, co jest głównym tematem prowadzonych rozmów między «Норильским nikiel i instytucje działające na rzecz rozwoju, w tym i Внешэкономбанком. Przedstawiciele «Mitsui», «Trafigura» i «Glencore» na razie unikają komentarzy na temat własnego udziału w projekcie.

Poszukiwanie partnerów ze strony «Норильского niklu» odbywa się daleko nie pierwszy dzień, w wyniku wysiłku w połowie września na adres spółki wpłynęły oferty od chińskich przedsiębiorców, dotyczących finansowania Быстринского projektu, jak i późniejszego zakupu produktów górniczo-обогатительного kombinatu. Złożone oferty są rozpatrywane przez kierownictwo firmy.

Przy odrobinie szczęścia Быстринский zakład zostanie uruchomiony w 2017 roku, a jej roczna zdolność produkcyjna wyniesie 6,3 ton złota, 62 tys. ton miedzi i 2,1 mln ton rudy żelaza. Nie licząc inwestycji finansowych na budowę kolei koszt budowy kombinatu wynosi około 51,6 mld RUB lub około 1,35 mld USD. Już na początku bieżącego roku dofinansowanie wyniosło 17,03 mld RUB w ogóle, a szczególnie w sam GOK wprowadzono 8,97 mld RUB, 8,06 mld ZŁ zainwestowano w budowę linii kolejowej «Narin-1» — «Газимурский fabryka». W sumie w budowę kolei zakłada się zainwestować około 32 mld RUB, z których 24 mld RUB będą realizowane kosztem funduszu Inwestycyjnego, pozostałe 8,06 mld RUB — kosztem «Норильского niklu».

Archiwum wiadomości

Data początkowa
Data końcowa

Nasz konsultant pozwoli Ci zaoszczędzić czas

+49 (170) 650 7006
E-mail:
Telegram:
WhatsApp:

Subskrypcja

Specjalne oferty i rabaty. :)