Ferroalloys wzrost kosztów, produkcja rozszerzyła
Specjaliści Metal Bulletin dostarczyły dane, zgodnie z którymi cena żelazomolibdenu 20−24 lipca wzrosła. Z magazynu w Rotterdamie ферромолибден obrotu na 15−15,4 USD/kg, podczas gdy na początku tygodnia cena wynosiła 14,65−15,2 USD/kg. Wzrosła i cena tlenku molibdenu. Z poziomu 5,6−5,75 USD/funt cena wzrosła do poziomu 5,85−6,00 USD/funt. Zdaniem przedsiębiorców wzmocnienie rynku działo się na tle ewentualnego zakupu SRB 5000−10 000 ton molibdenu tlenku. To narzędzie jest w stanie przynajmniej tymczasowo ustabilizować ceny.
Według jednego z przedsiębiorców zakup jest główną wiadomością tygodnia. Teraz producenci nie obniżają stawki, trzymając oferty. Ale wątpię, czy ten zakup można uznać za panaceum. Jeśli nie ma odzyskiwania fizycznego popytu, nie można liczyć na wzmocnienie rynku w dłuższej perspektywie. Ale z pozycji krótkoterminowych perspektywy taka pomoc bardzo przydatne.
Lej huta będzie się rozwijać. Zaplanowano budowę szeregu dodatkowych produkcjach, w tym w produkcji żelazostopów. W komunikacie prasowym firmy oznaczone są zaplanowane rozmowy i spotkania. Wynikiem prawdopodobnie będą umowy dotyczących realizacji projektu. Nowa produkcja pozwoli ambitnie inwestować w przemysł Naddniestrza. Wraz z tym wzrośnie ilość miejsc pracy, poprawi społeczno-gospodarcza w regionie. W przypadku pomyślnej realizacji projektu ММЗ skupić się na wydaniu ферросиликомарганца. Ten ферросплав zawiera krzem, mangan i żelazo. Jest on powszechnie stosowany w metalurgii przy раскисляющем doping żeliwa i stali.
Jeszcze jeden projekt przedstawiony AO NK «Społeczno-gospodarcza firma «Bajkonur». Projekt ma być realizowany w Kyzyłorda. Jego celem jest budowa ферросплавного produkcji rocznej o mocy 162 tys. ton nisko-aluminium ферросилиция. Przygotowanie studium wykonalności projektu подготавливалось w ciągu 2 lat. Na dniach przeprowadzono dyskusję na temat projektu w zakresie jego wpływu na środowisko. Opinie były pozytywne. Na produkcji w ramach projektu zostaną zainstalowane potężne filtry. Ich zastosowanie gwarantuje odsysanie 99,9% cząstek kurzu. Odpowiednio minimalny i emisji spalin. Do budowy potrzebne są inwestycje w wysokości 228 mln USD. Realizacja projektu rozpocznie się w 2016 roku i potrwa przez 4 lata.