Ukraińskich producentów żelazostopów mogą cierpieć od podwyższenia taryf kolejowych
PJSC «Ukraińska kolej» jest ukraińskim państwowym dworca operatora. Wcześniej informował o swoich zamiarach. Tak, od 1 stycznia 2019 roku kolejowych cena wzrośnie. Wzrost wyniesie na 16,6%. Będzie to jednak nie tylko wzrost cen w roku bieżącym. Planuje się zwiększenie tempa trzy razy — w maju, sierpniu i listopadzie. Za każdym z trzech razy wzrost wyniesie 2,5%. Ale to nie wszystkie plany firmy na bieżący rok. Ona planuje również wprowadzić ujednolicenie klasyfikacji towarów. To, z kolei, wpływają na koszty transportu. Na niektóre towary są one wzrosną. Od 1 stycznia w II taryfowy klasa przeszła stal manganowa ruda. Wcześniej była w I taryfie klasie.
Swoimi spostrzeżeniami podzieliła się Ukraińskie stowarzyszenie producentów żelazostopów. Według jej szacunków wzrost taryf negatywnie wpłynie na koszty transportu. Chodzi o importowanych dostaw rud. Ich prowadzi Никопольский fabryka żelazostopów. Dla niego wzrost kosztów wynosi 25,5%. Odnosi się to również do lokalnej Mn rudy i żużla. Wzrost wyniesie 11,5% i 14,7%, odpowiednio. Wzrost ogólnych kosztów transportu za miesiąc wyniesie 8,4 mln hrywien. W rok wskaźnik rozwijać się na 100 mln hrywien. Zaporoski zakład żelazostopów też ucierpią. Jego koszty wzrosną do 3,5 mln hrywien. Tak więc, należy się spodziewać dość znaczący wzrost kosztów. Z tego powodu wzrośnie cena podstawowych produktów. Ponadto, spadnie wskaźnik rentowności niektórych przedsiębiorstw. Szczególnie dotyczy to Никопольского zakładu. To пошатнет jego sytuację ekonomiczną. Również jego pozycję na światowym rynku mogą stać się słabsze. To może prowadzić do przykrych konsekwencji.